23 December 2019

Cara Upgrade Akaun Boost Apps Kepada Premium Wallet


Hai semua.


Kali ni aku nak tunjukkan cara macam mana nak upgrade Boost Apps kepada Premium. Tapi sebelum tu apa itu Boost Apps? Boost Apps adalah suatu aplikasi berbentuk e-wallet yang memberikan kemudahan kepada pengguna untuk berbelanja dan membeli tanpa perlu menggunakan wang kertas. Their mission is to provide everyone with a worry-free cashless mobile payment experience all-day, every day. Penggunaannya sangat mudah dan senang. Ia juga sangat praktikal dan boleh digunakan dimana-mana kedai yang menyediakan perkhidmatan Boost ni. Kedai terkenal Eco RM2.10 pun ada perkhidmatan ini.



Untuk mendaftar atau membuat akaun baru, korang cuma perlu pergi ke App Store bagi Apple user dan Google Play bagi Android untuk download aplikasi ini. Korang boleh masukkan code : nur22dxw sebagai code referral untuk dapatkan RM 3.00 percuma. Apa yang best lagi, bila korang spend RM10 pertama buat pertama kali transaction, korang akan dapat cashback lagi RM5.00. Jadi, apa tunggu lagi. Jangan lupa masukkan code referral nur22dxw, okay?

Apabila telah mendaftar, wallet akaun korang dikategorikan sebagai Basic Wallet. Untuk upgrade kepada Premium Wallet, korang boleh ikut langkah-langkah seperti dibawah :


Sebelum tu, korang perlu keluarkan siap-siap kad IC atau Passport. Cara-caranya ialah :




1. Buka Boost Apps dan klik button Wallet di atas kiri seperti gambar di atas. Korang juga boleh klik button ' Add Money'


2. Selepas klik pada 'Current Balance', akan keluar korang punya status akaun iaitu Basic Wallet. Untuk upgrade, tekan button 'Upgrade Now'

3. Akan keluar nota yang mengarahkan korang untuk sediakan IC atau Passport. Klik button 'I'm Malaysian' untuk scan IC card.

4. Selepas klik 'Okay, Got it', korang akan diminta untuk scan IC dan selfie muka korang.

5. Akhir sekali, korang akan diminta untuk menunggu sistem membuat padanan dan mengesahkan akaun korang. Kejap je tunggu lebih kurang 5 minit. Apabila disahkan, korang akan mendapat notification yang korang telah berjaya Upgrade kepada Premium Wallet!


Senangkan cara upgrade Boost Wallet kepada Premium. Selepas ni korang bolehlah berbelanja menggunakan Apps ni. Antara kedai yang menerima perkhidmatan Boost ini ialah Eco Shop, Petron,  J&T Express, KFC, Pizzahut, TMG Mart, Watsons, Shell, Tealive and more. Banyak kelebihan menggunakan Apps Boost ni tau. Selamat berbelanja!


7 comments:

  1. Nice share! Kita ada boost tapi sebab tertentu uninstalled je dulu. haha

    ReplyDelete
  2. I just upgraded my acc to the premium one couple days ago, can't wait to start using Boost once I'm in KL!

    ReplyDelete
  3. nice sharing. yang penting nanti 15 jan 2020 claim rm30 kan. orang bagi kita amik kan hehe

    ReplyDelete
  4. salam blogger https://belogsjm.blogspot.com/2018/12/note.html

    jm guna untuk bayar sada & topup

    ReplyDelete
  5. tak pernah try apps ni.. boleh cuba install laa nanti :-)
    thanks 4 nice sharing.

    ReplyDelete
  6. oh mudah ja kan. nak cuba jugak lah. hehe

    ReplyDelete
  7. ramai juga ek guna boost apps ni? tak pernah guna hehhee. sebab tak familiar kann. btw terima kasih kongsi 'tutorial' how to upgrade :D

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment.