02 October 2019

KTO Malaysia : I win Hanbok Design Contest!



Hai semua.



Pada bulan April yang lepas, Korea Tourism Organization (KTO) Malaysia telah mengadakan Hanbok Design Contest bermula dari 25 April sehingga 26 Jun 2019. Cara penyertaan ialah peserta perlu dapatkan Hanbok girl or boy coloring template di Korea Plaza, Kuala Lumpur. Kemudian, reka design dengan melukis dan mewarna template tersebut serta perlu membuat jalan cerita berdasarkan backdrops yang diambil di sekitar Korea Plaza. Akhir sekali, kongsi gambar penyertaan di Facebook, Instagram dan Twitter dengan hashtag #AkuCintaHanbok . 


Jadi, gambar berikut adalah design yang aku reka. Lucu pun ada aku tengok. Tapi, alang-alang melawat Korea Plaza, aku masuk jugak contest nie bersama adik dan umi. Kitorang bertiga gigih melukis dan mewarna macam budak kecik. Terima kasih umi sebab melayan karenah anak-anak mu yang kpop nie. huhu


Tema gambar nie Princess in the palace.
Princess surrounded by the flowers.



Hadiah utama contest ini ialah sepasang tiket return flight ke Korea dan 50 hadiah saguhati. Dan alhamdulillah, walaupun tak memenangi hadiah utama, aku telah tersenarai diantara 50 pemenang hadiah saguhati. Adik aku pun antara pemenang hadiah saguhati jugak. Tapi, design umi tak berjaya untuk mendapat tempat. Jadi, dua hadiah telah selamat sampai ke rumah dan dihantar melalui parcel yang berbeza sebab adik aku hantar maklumat lambat sikit.


Jom tengok hadiah yang sampai :

KTO leather passport cover boxes.

 Inside of KTO leather passport cover boxes.

Ada passport cover dan luggage tag.
And now KTO Malaysia telah kembali dengan mengadakan contest baru iaitu Autumn in My Heart Contest dari 1 Oktober hingga 20 November. Korang boleh pergi ke link sini untuk mendapatkan butiran lebih lanjut. Hadiah yang ditawarkan pun best. Untuk join this contest, korang perlu register as member KKC dulu tau. Semua steps sudah dimaklumkan dalam entry contest tersebut. Goodluck!


I can put my passport in it. Now, I am ready to travel again with this awesome leather cover!

Depan dan belakang luggage tag. Boleh isi nama dan maklumat untuk dihubungi.


Sekarang dah ada passport cover letter yang baru dan cantik. I like it so much! Jadi lepas ni kalau travel tak payah risau passport kena air hujan atau tertumpah sisa makanan. KTO passport cover will protect it. Dapat hadiah nie macam bagi hint je suruh aku travel lagi. Insyaallah, my next wishlist travel is Singapore and Japan! Tapi kena tunggu tahun 2020 lah. Tahun ni dah habis bajet. huhu. Tolong doakan aku murah rezeki, panjang umur, diberikan kesihatan yang padu dan rezeki sambung belajar ke tempat yang lebih tinggi. Amin. Terima kasih semua. 





Thanks for reading.




16 comments:

  1. perghh seronoknya.tahniah tau



    .
    .
    .
    jom visit blog.
    https://helenarosez.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Congratulations!! Semoga ain dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur, dikurniakan kesihatan berpanjangan supaya dapat melawat Singapore dan Jepun nanti! <3

    ReplyDelete
  3. cantiknya hadiah saguhati dia..
    Tahniah ain..

    ReplyDelete
  4. Tahniaaahhh. 2/3 tu kira luck la tu. rezekii. dpt pulak passport holder dgn luggage tag pulak tu. bestnyaa

    ReplyDelete
  5. Tahniah Ain..cantik hadiah tu..hehe

    ReplyDelete
  6. Cantik hadiah tu... Bonde pun suka tengok hadiah tu, best kalau dapat. Tahniah :)

    ReplyDelete
  7. Congratulations to you. That's a lovely passport cover and yeah mungkin that's a hint suruh travel lagi hehehe

    ReplyDelete
  8. interesting contest by KTO! myra pernah join contest diorg tapi x menang. xde rezeki huhu
    cute la your drawing and such lovely gifts!

    www.myrabeautydiary.com

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment.