14 December 2019

Vaseline Healthy White lotion SPF24 | Review


Hai semua.


Vaseline healthy white lotion berfungsi untuk mencerahkan dan melindungi kulit dari sinaran matahari. Ia mengandungi Vitamin B3 dan antioksidan yang membantu kulit kelihatan lebih cerah. Selain itu, ia juga menghalang pembentukan melanin dan membantu mengurangkan kedutan, tona tidak sekata dan bintik hitam. Apa yang menarik, ia mengandungi SPF 24 dan PA++ yang berfungsi sebagai triple sunscreen untuk mencegah pembentukan bintik-bintik gelap dan pigmentasi yang tidak sekata disebabkan oleh sinar UVA dan UVB.



Harga : RM7.50 , 100ml

Aku beli losyen ni di shopee mall Watsons. Masa tu ada free shipping dan bila tolak coin dapat lagi murah. Selalunya lotion di watsons store harga dalam RM8 ringgit lebih macam tu. Dah lah free shipping, jadi i kaut jelah masuk dalam shopping cart. Senang tak payah pergi store dan I pun tak rugi pape. Save minyak kereta.

Tekstur lotion yang lembut dan wangi.
My review

Tangan dan muka aku memang sensitif dengan cahaya matahari. Senang sangat jadi gelap kalau keluar jalan-jalan di luar rumah. Sebelum ni aku dah try lotion aloe-vera untuk melembapkan kulit, tapi untuk protect kulit memang kena cari losyen yang ada Spf. Nasib baik Vaseline healthy white nie dia ada Spf24, selain cerahkan kulit ia juga lindungi kulit dari UVB/UVA sinaran matahari.

Tekstur dia memang aku suka sebab cepat meresap dan selesa bila sapu di kulit. Bau pun wangi. Tak seperti losyen tangan lain even 2 jam after you apply lotion, kemudian basuh tangan untuk makan, kita akan rasa kulit tangan tu melekit sebab losyen tu tak meresap sepenuhnya ke dalam kulit. I suka lotion Vaseline sebab dia meresap pantas ke dalam kulit. After 5 minute apply, kalau tetiba nak makan, bila basuh tangan akan rasa lembut dan smooth je.


My rating 

I will give 7.5/10 untuk vaseline healthy white lotion. Sebab bau dia wangi, applicable dan protect our skin greatly from the sunlight.



Thanks for reading.

2 comments:

  1. Ada satu tapi tak konsisten pakai, kadang terlupa pakai. Lotion vaseline tak menegcewakan. Bagus untuk kulit.

    ReplyDelete
  2. Saya lagi suka yang aloe vera or coco tu. Hehe..

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment.