21 October 2019

Review IUNIK Propolis Vitamin Synergy Serum


Hai, semua.



Brands iUNIK adalah salah satu produk Korea yang popular dengan bahan yang semula jadi dan selamat untuk kulit. Produk ni boleh didapati secara online seperti Wako Beauty dan Hermo. Terdapat 5 jenis serum yang dikeluarkan dari jenama ni iaitu Rose Galactomyces, Tea Tree, Propolis, Black Snail dan Beta-Glucan Power Serum. Aku terjumpa produk ni time tengah survey produk untuk mencerahkan muka dan mempunyai brightening effect. Dan akhirnya terjumpa produk yang dicari-cari selama ni iaitu iUNIK Propolis Vitamin Synergy Serum.




Berdasarkan apa yang aku baca, produk ni mempunyai 70% propolis extract dan bahan-bahan lain yang bagus untuk merawat, mereda dan memberi nutrisi kepada kulit. Maksudnya, bahan tu bukan dipenuhi air semata-mata tapi kebanyakan dipenuhi bahan asli propolis. Propolis yang dihasilkan dari campuran saliva lebah dan madu ni dikenali sebagai bahan yang bagus untuk kulit dalam merawat jerawat vulgaris, meningkatkan pengeluaran kolagen, serta meredakan kulit wajah. Selain itu, terdapat juga Vitamin C 12% untuk mencerahkan kulit.

Kalau check ingredient di Skincarisma.com, ia adalah produk yang paraben-free, sulfate-free, alcohol-free, allergen-free dan fungal acne safe.


Yellow color and has a lightweight texture.

The serum is low viscosity with a thin, soft and smooth feeling.

Harga : RM37.00

How to use 

Using the dropper, gently apply an appropriate amount onto your face and let it absorb.


The product claims more in :

1. Skin calming: effective calming effect from Propolis extract and Centella Asiatica extract.

2. Nutrition Boost: skin nutrition from vitamins, minerals and amino acid.

3. Vitalizing: skin vitalizing by Hippophae Rhamnoides Fruit Extract.

4. Brightening & Wrinkle Care: niacinamide and adenosine to brighten the skin tone and improve the appearance of wrinkles.

Oil free and moisturizing by Propolis.


My review

Aku suka texture serum ni sebab lightweight dan mudah meresap ke dalam kulit. Aku pakai tengah malam dan keesokkannya muka rasa lembut dan wangi. Terutama dekat bawah dagu yang ada permukaan kasar disebabkan bekas jerawat yang mengecut. Bila sapu je serum di kawasan dagu, keesokkannya perghh lembut dan smooth je kawasan kulit tu. Cuma lepas sebulan pakai product ni, aku tak nampak perubahan dari segi pencerahan muka. Pih jerawat pun cuma pudar sikit tapi still ada. Maybe aku baru pakai sebulan je kot. Kalau pakai 3 bulan baru boleh nampak kesannya. 

Rating

I will give 7/10 sebab produk nie bagus untuk lembutkan kulit dan calming your red skin. Bahan-bahan juga asli dan selamat serta diperbuat dari 70% propolis.


Will repurchase next time?

I am sorry but I will not buy this product again. Bukan sebab apa cuma produk ni agak kurang berkesan dengan aku dan lambat sikit nampak result dari segi brightening kan muka. Sebab di awal perenggan atas aku ada bagitahu aku sekarang tengah survey untuk cari brightening product yang boleh mencerahkan muka. I just wanna try and error first. Dan satu lagi aku baru perasan yang produk ni sesuai untuk kulit muka yang dry and sensitive skin tapi bukan untuk oily skin. Muka aku jenis yang oily skin. Jadi, aku sure produk nie sangat bagus dan sesuai untuk orang ada dry skin.


So, for dry skin people, you should buy and try it by yourself. It really does make your skin smooth and soft the next morning.


Thanks for reading.


4 comments:

  1. kann, saya pun pakai gak tp rasa mcm dia x best sgt utk oily face. Prefer lagi guna TO niacinamide

    ReplyDelete
  2. Harga berpatutan.. biasanya produk Korea ni bagus kn

    ReplyDelete
  3. product ni pun selalu gak disebut2.. and harga dia menarik la.. not bad.

    ReplyDelete
  4. Nice review. Aien tengah usha² serum yang masih tak tahu untuk apa. But, once you kata sesuai untuk dry skin. Macam nak cuba pulak. ^^

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment.