26 April 2011

Nak Pergi Melancong!!!!!!

Yeyyyyyyyyyyy!!!!  Yeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!  Yeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!

Itu je......yang Ain boleh ungkapkan untuk tunjukkan macam mana perasaan Ain sekarang...

Kenapa Ain gembira semacam ??? Sebabnya, Ain akan naik kapal terbang...pergi Medan,

Indonesia....Tak sabar rasanya.........Ain akan melancong ke sana pada cuti panjang bulan 5 nie..

Tapi, lambat lagi lah...sebelum tu, Ain ada peperiksaan...Jadi, Ain kena beri sepenuh perhatian pada 

peperiksaan nie dulu.....okey,,,,,,,,that all my coretan jangan lupa follow my blog key????





20 April 2011

Seoul...

  Sekarang tentang Seoul pula..

Seoul (Sebutan Korea: [sʌ.ul]  (Speaker Icon.svg listen) ialah ibu negara dan bandar raya terbesar Korea Selatan, dan juga salah sebuah bandar raya terbesar di dunia dengan lebih 20 juta penduduk.[2] Kawasan Ibu Negara Seoul is the world's kawasan metropolitan kedua terbesar di dunia dengan lebih 24.5 juta penduduk, termasuklah metropolis Incheon dan sebahagian besar wilayah Gyeonggi.[3]. Hampir separuh penduduk Korea Selatan tinggal di Kawasan Ibu Negara Seoul, dan lebih kurang satu suku di Seoul sahaja, menjadikannya pusat ekonomi, politik dan kebudayaan terutama di negara ini.
 
 
Seoul ialah ibu negara Korea Selatan tau......
JOm kita sama-sama melawat Seoul...Let's go..



Ikut arah jam dari kiri: Menara N Seoul, Moonlight Rainbow Fountain,  Gangnam, Samsung Tower Palace, 63 Building dan Namdaemun






 


That's all... Bye....maklumat ini dari wikipedia...
Thanks Wikipedia....Wikipedia is my best friend tau.....^^v




Korea..

Assalamualaikum, semua

Disebabkan minat korea, saya berusaha juga malam nie untuk mencari maklumat tentang Korea..Sekarang saya dah jumpa maklumat tu....Jadi, saya nak kongsi dengan korang.

Sapa-sapa yang minat artis Korea tu, perlu tahu tentang negara Korea..kalau tak, rugi tau.....

Nama "Korea" diambil dari nama kerajaan Goryeo (935-1392) dan Goryeo telah mengambil namanya dari kerajaan Goguryeo yang ditubuhkan sebelumnya.
Dalam bahasa Korea, negara itu dalam keseluruhannya dikenali sebagai Chosŏn (Hangul: 조선, Hanja: 朝鮮) oleh Korea Utara dan Han-guk (Hangul: 한국, Hanja: 韓國) oleh Korea Selatan.


Korea dalam bahasa Arab bermaksud kampung...ha..ha..ha...(dari fikiran saya nie...bukan fakta...)


Pembahagian Korea

Dengan kekalahan Jepun pada 1945, kerajaan Amerika dan Soviet dengan segera menggantikan kehadiran Jepun dengan diri mereka di Korea. Kesatuan Soviet menyokong penubuhan kerajaan Korea Utara yang berfahaman komunis sementara Amerika pula menyokong kerajaan Korea Selatan. Dari 1946 hingga 1950, kerajaan Korea Selatan dengan bantuan tentera Amerika telah melancarkan beberapa kempen untuk melenyapkan unsur-unsur komunisme di negara itu. Namun kempen ini sebenarnya ditujukan kepada mereka yang membangkang kerajaan itu. Seramai 100,000 yang mati dalam kempen-kempen ini.
Di Utara pula, mereka yang bersubahat dengan Jepun dan juga pemilik-pemilik tanah dihukum dan dihilangkan kuasa, tanah dan kemewahan mereka. Rakyat Korea yang telah berjuang bersama China meraih kuasa dan kemasyhuran. Pada masa ini juga, Kim Il Sung memperkukuhkan sokongan yang didapatinya dan muncul sebagai ketua negara. Pada 1946, kerajaan Korea Utara merampas tanah mereka yang bersubahat dan juga pemilik-pemilik tanah yang lain dan kemudian mengagihkan tanah yang dirampas kepada para peladang untuk dikerjakan. Namun para peladang tidak memiliki tanah tersebut.


Dulu pun, saya pelik kenapa media menggunakan 'Korea Selatan' untuk artis Korea.
Contoh ayat : Yoona, artis baru Korea Selatan telah mula berjinak dengan dunia lakonan'

Rupanya, Korea terbahagi kepada dua...kesian nyer....negara tu asyik gaduh je....




Lokasi Korea

18 April 2011

Another funny story...

MI BANDUNG!!!!!


Halim telah membuat hubungan sulit dengan pembantu rumahnya...Dan, telah berkahwin senyap di selatan Thailand. Sehinggalah, pembantu rumahnya itu mengandung. Kerana takut diketahui oleh isterinya, dia telah menghantar pembantu rumahnya ke Indonesia dan menyuruh pembantu rumahnya itu menghantar sekeping poskad yang bertulis Mi Bandung jika anak itu dilahirkan. Dia berjanji akan membiayai semua kos perubatan anak yang berada di dalam kandungan itu..

Selepas beberapa bulan, Halim yang baru sahaja pulang dari pejabatnya telah diberitahu oleh isterinya yang dia mendapat sekeping poskad yang aneh. Halim mengambil poskad itu daripada isterinya dan terus membaca. kemudian dia pengsan...........

Poskad itu berbunyi : Mi Bandung, Mi Bandung, Mi Bandung, Mi Bandung, dua ada telur, dua tiada telur...beri kuah lebih sikit ye......



Faham tak apa maksudnya??? Mi Bandung tu dia sebut 4 kali kan??? Jadi, dia telah melahirkan 4 orang anak....yang ada telur tu anak lelaki....yang tiada tu anak perempuan.....beri kuah lebih sikit tu...maksudnya beri duit banyak sikit......


ha.....ha.....ha.....^^v

03 April 2011

Nasi Ayam Goreng Saya!!!!

      Waaaaaaaa!!!!!!!! Saya tengah sedih nie.......hah?? Nak tahu saya sedih pasal apa????? Pasal Nasi ayam goreng saya lah.........Okey, saya cite.......
     
        Hari Ini hari Ahad, jadi ada perhimpunan....Pada hari nie, Abah saya ada beli nasi ayam goreng....untuk saya isi perut nie ketika rehat....Disebabkan beli nasi ayam goreng tu, saya terlewat ke sekolah..  Jadi, lepas masuk dalam kelas....saya letak beg dan nasi ayam goreng tu atas meja...nak cepatlah katakan...Then, saya cepat-cepat ke perhimpunan........actually masa tu ada dua bungkus nasi ayam goreng. Yang satu lagi tu..untuk adik saya....
       
        Tik Tok Tik Tok......setengah jam pun berlalu..letih rasanya berdiri di perhimpunan tu....Then, saya pun masuk ke kelas.....Aaaaaahhhhhhhhh!!!!! ( saya jerit dalam hati) salah satu dari dua bungkus nasi ayam goreng tu....dah koyak sbb kena cakar oleh kucing...ayam dalam tu...hilang diambil oleh 'bad cat'....I hate that cat !!!

         Then, saya bawa nasi ayam goreng yg satu lagi ke kelas adik saya . Dalam perjalanan tu...saya nangis.....macam mana tak nangis nyer.....abah saya beli tu...untuk makan bukan nyer untuk buang dalam tong sampah dah membazir je.....

          Selepas siap hantar nasi tu pada adik, saya pun pulang semula ke kelas saya....Sampai je tempat duduk saya tu.....Saya terus nangis....................T___T




The moral is....lain kali kalau beli nasi jgn letak yang boleh dicapai oleh kucing. Contoh nyer simpan di dalam beg dan zip!!!! Kucing mana boleh bukak zip......




P/S : Kejadian macam nie dah pernah berlaku dalam kelas saya. mangsa nyer budak laki : Amirul Adli....

02 April 2011

La....La.....La....

Saya tengah fikir nie??? Fikir pasal apa??? Tak apalah...Saya tak nak beritahu...Saya cuma nak cakap..." Hopes you Enjoys My blog...." ^^v