23 September 2011

Cerek Ajaib & Si gadis Hanis

Seorang gadis, Hanis sesat di padang pasir yang panas terik. Dia berharap memilik sebuah rumah untuknya berteduh. Tiba-tiba gadis itu terjumpa sebuah cerek ( lampu ajaib ). Dia kemudiannya menggosok cerek tersebut, keluarlah makhluk jin. Bermulalah dialog antara gadis itu dengan jin.

Jin : Eh! Apa gosok-gosok nie, geli lah.
Hanis : Ek Eleh kan selalu begitu
Jin : Aku jin yang beriman, bagi lah salam...
Hanis : Assalamualaikum, Jin
Jin : Waalaikumussalam. Macam tu baru betul. Kamu nak apa? Cepat sikit, aku tengah main games ni.
Hanis: Aku nak sebuah rumah.
Jin : Apa lah kau nie..aku pun tinggal dalam cerek, kamu senang-senang nak minta rumah. Aku pukul baru tau...

3 comments:

Hanis said...

Hehe cerita yang nice and simple. Thanks for joining :)

Be a Jack said...

ade jugak jin macam tuh yee ~ =,=

Nurain Syahirah said...

hihihihi....^^